Kur Amazon filloi më 16 korrik 1995 si një faqe në internet që shiste vetëm libra, themeluesi Jeff Bezos pati një vizion për rritjen shpërthyese të kompanisë dhe dominimin e shitjeve online.
Ai e dinte që nga fillimi se ai dëshironte që Amazon të ishte “një dyqan për gjithçka”.
Në librin e autorit Brad Stone mbi origjinën e Amazon, ai paraqet situatën e ditëve të para të kompanisë dhe tregon se si u rrit dhe u bë një gjigant që është sot.
Jeff Bezos fillimisht dëshironte t’i jepte kompanisë emrin magjik të tingullit “Cadabra”, por avokati i parë i parë i Amazon, Todd Tarbert, e bindi atë që mos të zgjidhte një emër të tillë.
Ai më në fund zgjodhi “Amazon” sepse i pëlqente që kompania do të emërohej sipas lumit më të madh në botë, pra logoja origjinale e kompanisë.
U deshën vetëm disa javë para se zilja të binte aq shpesh, sa duhej ta fiknin telefonin
Në muajin e parë të fillimit të tij, Amazon tashmë kishte shitur libra për njerëzit në rreth 45 vende të ndryshme.
Madje, në ditët e para të Amazon, serverët që kompania përdorte kërkonin aq shumë energji sa që Bezos dhe gruaja e tij nuk mund të aktivizonin as edhe një tharëse flokësh – pa rënë ndonjë siguresë.
Gjithashtu, një punonjës i hershëm punoi kaq pa pushim gjatë tetë muajve – nga puna në mëngjes herët dhe natën vonë – sa që harroi plotësisht për kamionçinën që ai parkonte afër banesës së tij.
Ai kurrë nuk kishte kohë për të lexuar postën e tij, dhe kur më në fund gjeti kohë, ai gjeti një pjesë të vogël të dënimeve të parkimit, një njoftim se makina e tij ishte tërhequr, disa paralajmërime nga kompania e tërheqjes, dhe një mesazh përfundimtar se makina e tij ishte shitur në një ankand.
Lexo po ashtu:
Pagesat për “rezidencat” veçse kanë filluar dhe kombi i vetëshpallur Asgardia po planifikon një “ekonomi funksionale” në hapësirë – po kërkon ndihmë nga Elon Musk e Jeff Bezos
Siç thuhet në shkrimin e Business Insider, kompania ishte në mënyrë dramatike në mungesë të stafit. Kështu që, disa punonjës sillnin miqtë dhe familjen e tyre dhe shpesh do të flinin në makinat e tyre para se të shkonin të punonin ditën tjetër.
Pas kësaj, Amazon u zotua se kurrë nuk do të kishte mungesë të punëtorëve për të përmbushur kërkesën për pushime përsëri – arsyeja pse Amazon punëson kaq shumë punëtorë sezonalë sot.
Rritja e kompanisë dhe raportet me punonjësit
Në vazhdën e zhvillimit të saj, në vitin 2004, Amazon filloi me një motor kërkimi, A9.com.
Ekipi A9 filloi një projekt të quajtur Block View, e cila do të çiftonte fotografi të dyqaneve dhe restoranteve me listat e tyre në rezultatet e kërkimit të A9.
Me një buxhet prej më pak se 100,000 dollarë, Amazon dërgoi fotografë në 20 qytete të mëdha ku morën me qira automjete për të filluar fotografimin e restoranteve.
Business Insider shkruan edhe rastet të tjera të veçanta të punonjësve të Amazon:
Sidoqoftë, një nga tregimet “më të egra” mund të jetë nga viti 2006 dhe përfshin një punonjës të përkohshëm në një qendër në Kansas.
Ai do të paraqitej në fillimin e ndërrimit të tij dhe do të largohej në fund të tij, por ai kurrë nuk u largua brenda asnjë ore në mes.
Dhe u desh të paktën një javë që dikush të zbulojë se çfarë po ndodhte: Ai kishte bërë “një dhomë” në një “tunel të ndërtuar nga një grumbull i madh paletash prej druri të zbrazëta”.
Përgjithësisht nga pamja, ai kishte përdorur produkte të Amazon për të bërë një shtrat dhe vodhi ushqimin e Amazon për të bërë “vaktin e tij”.
Kur ai u zbulua, ai u pushua (në mënyrë jobefasuese).
Në shkrimin e BI, flitet edhe rreth raporteve të shefit të Amazon me punonjësit e tij.
Bezos ishte i njohur për përgjigjet e tij shpërthyese ose sarkastike ndaj punonjësve nëse nuk ishte i kënaqur me ato që i raportuan.
Por thuhej se ai kishte punësuar një trajner udhëheqje, në përpjekje për të mbajtur në kontroll vlerësimet e tij të ashpra.
Dhe për ta dëshmuar personalitetin e tij, më poshtë keni një fragment nga libri i Brad Stone:
“Gjatë një takimi të paharrueshëm, Bezos e qortoi [Diane] Lye dhe kolegët e saj në mënyrën e tij si zakonisht, duke u thënë atyre se ishin budallenj… Pastaj ai eci disa hapa, ngriu në mes, sikur diçka i kishte ndodhur papritur, u rrotullua dhe shtoi: ‘Por një punë e shkëlqyeshme nga të gjithë ju’”.
Ndryshe, themeluesi i kompanisë tashmë të njohur Amazon, Jeff Bezos, është njeriu më i pasur në botë, por rrugëtimi i tij deri te kjo pasuri dhe famë ka frymëzuar shumë biznesmenë tjerë, të cilët e kanë pikë referimi amerikanin që tashmë ka në pronësi edhe shumë kompani tjera.
Gjithçka filloi brenda garazhit të shtëpisë së tij si një ide për krijimin e një biznesi online, që tashmë ka emrin Amazon.
Bezos prej vitesh vazhdon të mbajë primatin si njeriu më i pasur në botë.
E kur Bezos është pyetur se ku qëndron sekreti i suksesit, ai është përgjigjur shkurt se qysh në rini kishte parashikuar se interneti dhe biznesi online do të jenë e ardhmja.
Pasuria Neto e Jeff Bezos u rrit së fundmi në 188,2 miliardë dollarë, pasi vetëm për një ditë në xhirollogari edhe 5,6 miliardë dollarë, ndërkohë u rrit edhe vlera e aksioneve të kompanisë Amazon.
Sipas mediave të huaja, aksionet e Amazon; E-commerce dhe Behemoth, që Bezos i themeloi 26 vite më parë, pësuan rritje së fundmi, duke e çuar vlerën e kapitalit të kompanisë në 1,54 trilion dollarë.